Hoe werkt Handbrake nu eigenlijk?

Ik wil graag een film op een usb zetten en dan op tv kijken. Nu dacht ik dat Handbrake daar het geschikte programma voor is maar ik vind het niet duidelijk hoe ik dat nu moet doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Handbrake is er voor om films om te coderen (re-encode). Niet om films op USB-sticks te zetten, dat kan je ook met windows/osx.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
thx, Ik heb een film gedownload en die wil ik graag overzetten op een usb omdat de tv het niet kan "lezen"' bij een andere film was dat geen probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als een tv je film niet kan lezen dan heeft het op een USB-stick zetten geen zin. Je zal eerst moeten encoderen naar een voor de tv bekend formaat Divx/AVI of MPEG en dan op de USB-stick zetten.

Antwoorden (1)

Het hangt er helemaal vanaf, welk formaat je TV aan kan. Vaak kun je op een TV gewoon *.avi of *.mkv of *.mp4 bestanden afspelen.
Dus eerst eens proberen of dat lukt.

Met Handbrake kun je films naar het formaat omzetten, dat je TV kan verwerken.
Zie handleiding/specifiaties van je TV.