Hoe heet dat programma dat je op de computer kluizen kan maken met een wachtwoord? (gratis)

Iets met true zoiets.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Ik vermoed dat je TrueCrypt bedoelt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met TrueCrypt kun je een bestand, een partitie, of een hele schijf als "kluis" gebruiken.

Je kunt er zelfs een kluis mee maken waar in werkelijkheid een tweede, geheime kluis binnenin zit. In de buitenste kluis zet je wat spullen die vertrouwelijk lijken, maar die dat niet echt zijn. In de binnenste kluis zet je de spullen die écht vertrouwelijk zijn.

Mocht iemand ontdekken dat je zo'n kluis op je computer hebt, en jou bedreigen, dan geef je die persoon het wachtwoord van de buitenste kluis. Die persoon denkt dan dat hij jou tuk heeft, en zal blij zijn met de "geheime" informatie.

In werkelijkheid heeft hij nog niets, want het echte spul zit in de binnenste kluis.

Er is geen enkele mogelijkheid om te zien of er wel of geen binnenste kluis aanwezig is, ook niet als je het wachtwoord van de buitenste kluis hebt. TrueCrypt noemt dat "plausible deniability".

Toegevoegd na 8 minuten:
TrueCrypt is open source en geheel gratis te gebruiken. Op de site vind je een forum waar je vragen kunt stellen. Zo kun je andere gebruikers vragen jou te helpen wanneer je iets niet begrijpt, of wanneer je een probleem tegenkomt.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik ken Cryptainer LE als digitale kluis

Toegevoegd na 4 minuten:
Cryptainer is een eenvoudige, makkelijk te gebruiken encryptiesoftware, die een versleutelde virtuele drive aanmaakt, wachtwoordbescherming biedt en elk bestand of elke map automatisch met bestandsencryptie verbergt. Zijn krachtige encryptie zorgt ervoor, dat alleen u toegang tot uw gegevens heeft.