ik gebruik Outlook 2013. Hoe kan ik de lettergrootte van een nieuw bericht blijvend aanpassen?

Tot nu toe was de grootte standaard, dat is voor mij goed. Door een onbekende oorzaak is de grootte nu zeer klein (onleesbaar). Ik wil graag de standaardgrootte herstellen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.2K

Antwoorden (1)

Als u het standaardlettertype (Calibri, tekengrootte 11) wilt herstellen, gaat u als volgt te werk:
1.Klik op het tabblad Bestand.
2.Klik op Opties.
3.Klik op E-mail.
4.Klik onder Berichten opstellen op Briefpapier en lettertypen.
5.Klik op het tabblad Persoonlijk e-mailpapier onder Nieuwe e-mailberichten op Lettertype.
6.Klik op het tabblad Lettertype onder Lettertype op de vermelding +Hoofdtekst.
7.Klik onder Tekenstijl op Standaard.
8.Klik onder Punten op 11.
9.Klik op OK in de dialoogvensters Lettertype, Handtekeningen en e-mailpapier en Opties voor Outlook.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oplossing ziet er goed uit, maar levert bij mij geen verbetering. Ik heb nu gezien dat in de verzonden mail de lettergrootte wel goed is. Ik heb dus alleen een problem bij het intikken van het nieuwe bericht. op dat moment staat er boven aan het scherm een actief windowtje met de keuze voor lettertypen en -grootte. Klik ik echter op adres of onderwerp dat wordt dit vakje grijs, dus niet actief.
Kan iemand mij hier verder mee helpen? Mag ook volgend jaar... Alvast een prettige jaarwisseling toegwenst! groeten,
Teun
SimonV
10 jaar geleden
Lettertype in adres of onderwerp kun je niet veranderen.
Dus het is logisch dat het lettertypevakje dan grijs wordt.