Hoe raak ik die irritante popups kwijt?

Als ik bijvoorbeeld op startpagina sta en ik klik op de telegraaf dan krijg ik een hele andere site met reclame die moet ik dan wegklikken en opnieuw de telegraaf aanklikken en soms zonder dat ik iets doe komt er opeens een nieuwe reclame site tevoorschijn, dit is erg irritant, ik heb mijn computer al gescand met een adware-programma...maar helpt niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan je een screenshot maken van de reclame, want er kan reclame zitten van de site zelf, of je computer is besmet met een "goedaardige" adware die je virusscanner niet ziet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook firefox gebruiken bvb met de adblock addon

Het beste antwoord

Installeer gratis Adblock Plus en je hebt er hopelijk geen last meer van.

https://adblockplus.org
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus, dit werkt inderdaad goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En nog een plus, en het is nog gratis ook!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is een oplossing, maar als je een adware op je computer hebt verdoezel je alleen het probleem maar...

Andere antwoorden (2)

Je browser is besmet met malware. Je hebt al geprobeerd met een adware programma, dus het is blijkbaar van een hardnekkig moeilijk te verwijderen type. Als je het niet weg krijgt met bijvoorbeeld MalwareBytes probeer dan het te verwijderen met ADWCleaner http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/viewdownload/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner of met Junkware Removal tool.

Scan na verwijderen van de malware je pc ook op virussen. Gebruik verder altijd de Windows firewall op je pc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Waarom malware? Ik had hetzelfde probleem bij sites die van reclame moesten leven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@SimonV De vraagsteller klikt op de link van een krant en wordt omgeleid naar een andere pagina. Het gaat dus niet om gewone "reclame" of een advertentie, maar om iets wat hinderlijk is. De vraagsteller vermoed ook zelf dat het om adware gaat. Hij wil de adware die dit veroorzaakt verwijderen van zijn PC.
Waarschijnlijk heb je plug-ins op je pc. Probeer deze te verwijderen en installeer opnieuw de plug-ins van je browser die je ECHT nodig hebt. Voor het beste resultaat is het ook aangeraden om je browser te herinstalleren als dit kan.