Hoe voeg ik een andere e-mailprovider toe aan de 'Mail' app op mijn windows 8.1 laptop?

Ik heb een 2e Microsoft account, en ik wil deze graag toevoegen aan de 'Mail' app van windows 8.1. De e-mails van het account waarmee ik ook inlog bij mijn pc zijn er al.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Helaas is het (nog) niet mogelijk om POP3-e-mail-accounts te gebruiken, maar het is wel mogelijk om IMAP-e-mail-accounts te gebuiken in de standaard Mail-app van Windows 8 en Windows 8.1. Voor beide besturingssystemen is de werkwijze hetzelfde.

1. Klik op E-mail in het startscherm
2. Klik linksonder in het scherm op ‘Alles weergeven in Instellingen’
3. Klik rechtsboven in het scherm op ‘Ander Account’
4a. Klik op ‘Meer details weergeven’
b. Vul uw gegevens in, zie onderstaande afbeelding.

Bij uw@emailadres.nl geeft u uw eigen e-mailadres op en bij uwdomein.nl vult u uw eigen domeinnaam in.

Zorg ervoor dat u de exacte instellingen gebruikt zoals in de afbeelding weergegeven, denk dus even om de poortnummers en SSL die uitgeschakeld moet zijn.

5. Klik op ‘Verbinding maken’, het account is nu toegevoegd.