Mijn laptop wil niet meer in de slaapstand modus, hoe kan dit?

Ik heb nu 2 jaar deze laptop, alles doet het goed tot vandaag hij wil niet meer in de slaapstand modus.
Als je in het startmenu op slaapstand klikt gaat het scherm uit maar blijf je hem horen, na een paar seconde gaat het scherm weer aan en moet ik opnieuw inloggen (ik klik nergens op).
Ik gebruikte deze functie al een hele tijd maar nu opeens doet deze functie het niet meer.
Ik heb nog 368 gb vrij op de harde schijf.
En gebruik windows 7.
Wie kan mij helpen???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Er kunnen hiervoor verschillende oorzaken zijn. Mogelijk houdt een apparaat je laptop ingeschakeld. USB-flashstations en USB-muizen staan erom bekend dat ze de computer ingeschakeld houden.

Mogelijk haalt een programma of geplande taak je laptop uit de slaapstand. Sommige programma's halen de computer mogelijk wel uit de slaapstand als de instellingen zijn gewijzigd. Zie de bronlink van Microsoft voor instructies om dit te controleren en aan te passen.

Het kan ook te maken hebben met verouderde drivers. Controleer op verouderde drivers met het gratis programma Driver Booster.