Hoe kun je in Excel hyperlinks naar bestandsmap doorvoeren?

Ik wil graag een hele rij projectnummers in een Excelsheet koppelen aan de bijbehorende bestandsmappen. Als ik via de rechtermuisknop een hyperlink aanmaak gaat dat goed, alleen als ik vervolgens dit wil doortrekken werkt het niet.

Als ik het via de hyperlink formule probeer gaat het ook niet want ik krijg dan een foutcode.

Handmatig gaat het een enorme klus worden dus ik hoop dat iemand weet hoe ik dit snel op kan lossen.

Toegevoegd na 4 uur:
Edit: het is inmiddels gelukt!
Belangrijk hierbij was wel dat de gegevens die achter de standaard bestandslocatie c:\etc.\.. hoorde opgeknipt in de sheet stonden. Door dit samen geplakt achter de hyperlink te gooien pakte die het hele rijtje. Als dat niet het geval was had er idd niets anders op gezeten dan alles handmatig te doen. Bedankt voor de reacties iig!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
4.9K

Antwoorden (2)

Hyperlinks kan je niet doortrekken, Ik ben bang dat je handmatig te werk moet gaan.

1. Klik met rechtermuisknop op de gewenste cel.
2. Klik "Hyperlink..."
3. Kies je gewenste map of bestand.
4. Klik op "OK"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de eerste cel een hyperlink invoegen. Dan rechts naast die cel gaan staan en met pijltjestoets naar links weer in de cel met hyperlink gaan. Dan shift toets indrukken en vasthouden en met muis de cellen onder de hyperlink selecteren (naar beneden trekken). In de geselecteerde cellen klikken met rechtermuisknop en hyperlink aanklikken.