waarom kan ik mijn mobiel niet update naar android versie: 4.2.2?

ik heb een Samsung galaxy s2 plus (gt-i9105p),
andere mensen die deze mobiel hebben hebben de nieuwe update 4.2.2 maar ik heb van alles geprobeerd bijv. met KIES en via mijn mobiel maar er staat de hele tijd dat hij de nieuwste firmware al heeft wat dus niets van waar is. Goeievraag.nl is mijn enige hoop dit probleem op te lossen.

Dit zijn mijn gegevens bij toestel-info:
baseband-versie: i9105pxxamc1.
kernelversie: 3.0.31-1040387 se.infra@sep-98 #1 smp preemptp mon mar 11 20:54:57 kst 2-13.
buildnummer: jzo54k.I9105pxxamc2.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of iedereen heeft zelf die versie van android erop gezet, of jij hebt zelf met de firmware gerotzooid dat je bijv. het opnieuw op de telefoon moest zetten.

Het beste antwoord

Uitrollen van een firmwareupdate is niet alleen regiogebonden maar ook provider gebonden.
Maar er is een workaround.

Vergeet Kies.
En zoek het programma Odin en ga daarmee je toestel updaten.
Je moet wel handmatig je firmware opzoeken en downloaden.
Daarna start je je S2 op in de download modus.
( gelijktijdig de powerbutton/home en volume up indrukken ).
Daarna Odin opstarten en de optie one package aanvinken.
Daarna selecteer je in het zoekvenster de firmware welke je eerder gedownload hebt.
Sluit nu je toestel aan dmv een usb kabel, zodra Odin jou toestel herkent kan je de flash beginnen.
Laat Odin zijn werk doen en als alles goed gegaan is dan heb jij de laatste firmware op jouw telefoon.
Let wel, de eerste keer opstarten duurt iets langer dan dat je gewent bent.
Maar dat is normaal.

Krijg je foutmeldingen of een bootloop, dan even je toestel in recovery opstarten ( Home en powerknop gelijktijdig indrukken bij het opstarten ) en dan even een cashwipe en een factoryreset doen.

De firmware kan je hier vinden
http://live.samsung-updates.com/index.php?device=GT-I9105

Een tutorial en downloadlink voor Odin vind je hier;
http://android.sc/update-samsung-galaxy-s2-plus-i9105-to-official-xxubmh4-android-4-2-2-jelly-bean-firmware/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mijn Tablet kan dat ook niet en dat kan te maken hebben dat die Android versie gewoon niet wordt ondersteund op de Samsung Galaxy S2 plus (in ieder geval is dat bij mij zo).