kun je bitcoins opslaan op een usb stick?

vroeg ik me af omdat de pc kan crashen en je dan alles kwijt bent .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
6.4K

Het beste antwoord

Om Bitcoins te kunnen versturen en ontvangen heb je een zogenaamde "Wallet" nodig, maar in tegenstelling tot wat vaak verteld wordt, bevat een Wallet geen Bitcoins.

Alle bestaande Bitcoins bevinden zich in de Blockchain, het gedecentraliseerde digitale kasboek wat de ruggegraat vormt van het Bitcoin netwerk. Wat er zich wel in een wallet bevindt zijn de zogenaamde "private keys". Deze private keys, of sleutels, geven je de toegang tot je Bitcoins.

En die sleutels kun je ook op een USB-stick zetten, je kan ze zelfs uitprinten en op papier bewaren als je dat zou willen.

Zie het artikel in de link voor een mooie uitgebreide uitleg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dit is mogelijk.

Tip tussendoor (Bitcoin software op een USB-stick)
Heb je geen zin om helemaal een aparte pc in te richten voor het opslaan van je Bitcoins dan kan je ook Multibit installeren op een USB-Stick. Deze stick kan je dan bewaren op een veilige plek en alleen op de computer aansluiten als je Bitcoins wil versturen. Kijk hier voor een korte handleiding. Nog een tip: Installeer multibit niet in je dropbox, je wallet bestand gaat dan geheid vroeg of laat stuk, ik ben op die manier ooit iets van 20 Bitcoins kwijtgeraakt.