Hoe kan ik de functie ALS samen gebruiken met de functie Verticaal Zoeken?

ik heb blad 1 gegevens staan en in Blad 2 aanvullende gegevens.
De functie Verticaal zoeken staat in blad 1 en zoekt in blad 2.
Nu kunnen de aanvullende gegevens afwijken van de eerst gevonden zoekwaarde en dan moet verder gezocht worden naar de overeenkomstige waarde. Dus artikel A in combinatie met cel B en b.v. het cijfer 1 geeft waarde C uit Blad 2! maar artikel A in combinatie met cel B met b.v. cijfer 2 geeft de volgende waarde uit Blad2!

Artikel A 1 C
OF
Artikel A 2 D

Er kan maar 1 Artikel A voorkomen in blad 1. Deze gegevens worden automatisch gegenereerd dus kunnen niet gemanipuleerd worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Als ik de vraag goed begrijp wil je in blad 2 zoeken naar regels die zowel "Artikel A" bevatten als de 1 of 2. En je probleem is dat de functie VERTICAAL ZOEKEN zoekt op één waarde tegelijk.
De oplossing is dan: voeg in blad 2 een kolom toe die de samengestelde waarde bevat "Artikel A 2" ( dat doe je met de &-operator). Vervolgens zoek je daarop.