Hoe zorg ik dat transparante afbeeldingen in een pdf geen 'schaduw' krijgen bij het printen?

Bij het maken van de pdf maak ik gebruik van InDesign en voor de transparante afbeeldingen gebruik ik Photoshop. Ik heb al geprobeerd om de afbeeldingen via .tif en via .psd erin te zetten maar beide soorten krijgen een 'schaduw/waas' bij het printen.

Ik exporteer het vanuit InDesign naar pdf en heb ook al verschillende soorten geprobeerd, vanaf X-1 tot X-4. Niets werkt. Weet iemand wat ik verder in kan stellen om de schaduw weg te krijgen?

Afbeelding: links is de geprinte versie, rechts is de digitale versie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.3K

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat je de afbeeldingen niet hebt geplaatst maar middels kopieren en plakken in je document hebt gezet. Als je de afbeelding plaatst zal deze exact zo overkomen als dat het origineel is, ook nadat je het document hebt geexporteerd naar pdf. Exporteren verdient de voorkeur boven afdrukken naar pdf. Het grote voordeel van plaatsen is ook dat als je het origineel aanpast, dit ook automatisch gebeurt in het document.