Tijdens Windows 7 oem installatie blijft scherm hangen op starting Windows. Wat doe ik verkeerd?

Met cd. De melding verschijningsvorm het kopieëren van tijdelijke bestanden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.8K

Antwoorden (2)

Bij het installeren van Windows (alle versies) vanaf de CDROM is het belangrijk dat je eerst de bootsequence (opstartvolgorde) in het BIOS aanpast.

Normaal zal de opstartvolgorde (bootsequence) beginnen met de eerste HD drive (C:) die door het BIOS is gedetecteerd en pas als daar geen geldig besturingssysteem te vinden is verder gaan met het volgende device in de rij zoals de DVD/CDROM player.

Door nu de bootsequence te veranderen naar 1: DVD/CDROM 2: HDD 3: ... (any device)
zal de pc altijd eerst vanaf de CDROM gaan opstarten als daar een geldige CD /DVD in zit.
Dit is belangrijk omdat tijdens de installatie de pc een of meer keren opnieuw zal opstarten en dit MOET dan vanaf de installatie CD gebeuren om het installatieproces af te kunnen maken.
Druk, tijdens de her-starts, ook NIET op toetsen want dan zal de pc doorgaan naar de HDD waarop Windows mogelijk niet geheel compleet op geinstalleerd is waarmee de verdere installatie zal blijven 'hangen'.

Pas als de installatie geheel voltooid is kun je de CD/DVD wegnemen en zal de pc automatisch doorgaan naar de geinstalleerde Windowsversie vanaf de C: schijf en vanaf daar opstarten.

Eventueel kun je dan ook de BIOS bootsequence weer terugzetten naar de originele opstartvolgorde ... 1: HDD 2: CD/DVD enz.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Grote kans dat je profiel corrupt geraakt is of dat windows bestanden corrupt zijn geraakt.
Probeer eens in Veilig Modus op te starten. Dit doe je door bij het aanzetten van de PC op de F8 knop te drukkken. Hiernaa krijg je het scherm met de optie om voor Veilige modus te kiezen.
Start windows dan wel op, maak dan een nieuw lokaal account aan, herstart de computer en kijk of je in kan loggen met het nieuwe account.