Wie kent een goede gratis planningstool?

Ik ben op zoek naar een gratis tool waarmee ik planningen van projecten kan bijhouden. Deze hoeft niet heel veel te kunnen (het hoeft geen MS Project te zijn), maar het moet wel handig zijn om een overzicht te krijgen van welk project wanneer (in het jaar) is gepland, hoeveel uur elke medewerker is ingepland (en wanneer) en ten slotte welke acties we in welk project gaan oppakken.

Wie heeft voor mij een goede tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
21K

Antwoorden (7)

Je zou hiervoor Google Docs kunnen gebruiken (bron 1).

In de twee bron staat een uitgebreide uitleg over hoe je zo'n planning opbouwt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ical van apple. Ideaal omdat het direct aan alle programma;s gekoppeld zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In aanvulling op Biertje zou je ook Google Spreadheets kunnen gebruiken. Ik kwam hier een leuk artikeltje over tegen.

Het voordeel van Google is dat je makkelijk ook kan samenwerken en ook projectdocumentatie kan delen en tegenwoordig ook e-mail en agenda's. Dat begint een aardig interessant alternatief te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was er vanmiddag zelf mee bezig, maar heb dit nog niet volledig bekeken. Dit hoort bij een leerboek.
Er zijn wel een aantal spreadsheets en zo opgenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via deze link vind je een aantal freeware plannings applicaties;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks! Ik vond hier planwin32. Het lijkt er op dat dit precies aansluit bij wat ik zocht. Ik hoop wel dat deze blijft werken, omdat ik een knop "Register" zag staan.
Vaak als je het hebt over planningsoftware komt al gauw het principe van groupware om de hoek zetten, immers de meeste projecten deel je met anderen, en je wilt ze zelf managen.

Je kunt opensource groupware pakketten bekijken en live demo's (frontend en backend) testen op www.opensourcecms.com, de bron link verwijst direct naar de groupware pakketten.

Ik heb zelf goede ervaring met Projectpier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit die niet standaard in je MS Windows?