Hoe kan je foto's op een cd beschermen tegen kopieren ?

Ik moet binnenkort een aantal foto's op cd branden , maar zou willen vermijden dat deze daarna zomaar door iedereen kunnen gekopierd worden . Bestaat daar een eenvoudig programmaatje of een andere mogelijkheid voor ?
... en dan nog liefst freeware ;-)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Volgens mij bestaat er geen enkele bescherming tegen het kopiëren van foto's. Waar ze ook staan. Op een CD, webpagina, in een document, maakt niet uit. Zodra je het op je scherm kunt zien is het al opgeslagen in een temp. file. Ook kun je een schermafdruk maken en deze saven, dus dat is helemaal makkelijk.

Dus een echte bescherming bestaat er NIET. Je kunt ze hooguit van een watermerk voorzien, zoals bijv. op Marktplaats gedaan wordt.

Maar er zal vast wel software bestaan om dit watermerk weer te verwijderen.....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan niet. Een cd is te kopiëren, bit voor bit. Helaas.

Maar....
Is het de bedoeling dat anderen de foto's wel gewoon kunnen zien zonder dat jij erbij bent? Want anders kan je ze versleutelen voor je ze op een cd brandt. En laat men dat dan maar bit voor bit van de cd kopiëren. Zonder sleutel krijgen ze dan geen foto's te zien.

Let wel op dat dat goede versleuteling moet zijn. Slecht versleutelde foto's kunnen niet ontsleuteld worden zonder sleutel maar zijn soms wel herkenbaar te maken.