Hoe open ik een 'Mov.' bestand?

Ik wil de filmpjes van mijn dashcam via de Samsung SD kaart op de computer bekijken. Slechts 1 filmpje kan ik bekijken, bij de rest wordt aangegeven dat het bestandtype niet kan worden geopend. Deze melding krijg ik bij: Mediaspeler, Moviemaker, Quicktime, VLC, iTunes etc.

Heb gelezen dat Mov. bestanden onder beheer van Apple staan en dus met Quicktime en zeker met VLC te bekijken moeten zijn. Dit is bij mij dus niet het geval. Is dit op een manier op te lossen? Wat ik vooral raar vind ik dat slechts 1 filmpje het wel gewoon doet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.1K

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat de bestanden beschadigd zijn en je ze nooit meer kan openen. Anders even proberen de bestanden te converterennaar .mp4 of .avi. Hiervoor is genoeg freeware te vinden op het internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kunnen deze bestanden dan beschadigd zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan gebeurd zijn doordat er iets mis is gegaan tijdens het kopiëren, of door het niet veilig verwijderen van de schijf.