Hoe maak een van 3 audio plugs (Line in/Line out/Mic) 3 5.1 audio plugs (Front L/R/Rear L/R/Subwoofer?

Mijn geluidskaart is 6-channel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Als je 6 channels hebt zijn er meestal al aparte poorten voor rear en sub. Zo niet, dan moet de kaart en driver switching van input/output ondersteunen. Dit faat meestal samen met "sensing", wanneer je er dus iets instopt vraagt de driver/software direct wat het is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geprobeerd een PCI kaart te installeren om er zo vanaf te zijn maar mijn moederbord heeft geen plaats voor een PCI... Maar even terug op jouw antwoord, met welke software kan ik dan precies veranderen naar de dingen die nodig zijn voor 5.1 (Front L/R ....)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar mijn weten (althans onder windows) kan alleen de software van de geluidskaart dat regelen, mits de kaart het ondersteund natuurlijk.
Wat ik niet begrijp: je zegt een 6-kanaals kaart te hebben maar hij heeft maar 3 aansluitingen? Dat is een vaag verhaal...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De software van de geluidskaart is Realtek? Kan dat?