Hoe kan ik in excel automatisch doorvoeren naar de volgende negende cel, zodat excel begrijpt dat na 9 vakjes deelnemer 2 komt ?

Voorbeeld:
In Vak A 12 heb ik nu staan deelnemer 1.
Nu moet in vak A21 deelnemer 2 komen te staan.
In Vak A30 komt dus deelnemer 3 te staan, enzovoort.

Ik heb al gespeeld met de dorvoer optie, maar iets doe ik fout..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je precies met doorvoeren? Het is mij namelijk niet duidelijk wat je precies wilt doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Vak A12 staat Deelnemer 1: in Vak A21 komt dus Deelnemer 2: In Vak A30 komt dus Deelnemer 3. Iets zegt mij dat je dit automatisch kunt invoeren, i.p.v alles handmatig.

Het beste antwoord

In de genoemde cellen het genoemde invullen, dan a12 tm a30 selecteren. Daarna kan je met het kleine vierkantje onder cel a30 naar beneden slepen, en komt er het gevraagde om de 9 cellen optellend in beeld.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+je, dat is meestal de handigste manier
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, deze oplossing wist ik ook, maar ik had de fout gemaakt met de vaste waardes die ik had opgegeven in bepaalde cellen, dan lukt dus niet wat ik wilde bereiken.
Probleem inmiddels verholpen..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem, maar krijg het niet opgelost.

Andere antwoorden (1)

Je kan ook een formule gebruiken die alleen in de bedoelde cellen een tekstje zet en
de overige leeg laat. Zie bijvoorbeeld de onderstaande formule, als je die in kolom A in elke cel zet krijg je de bedoelde teksten.

=ALS((RIJ()-3)/9=GEHEEL((RIJ()-3)/9);"Deelnemer "&(RIJ()-3)/9&" :";"")