Waarom wordt mijn pc zo traag van uTorrent?

Mijn pc lijkt wel overgoten met stroop als ik uTorrent aan heb staan. Al is de download snelheid nog zo traag, bijvoorbeeld 10kB/s of langzamer. Ik moet dan vaak minutenlang wachten tot internet sites openen.

Met een nieuwsgroepen programma (Newsbinpro) doet dit robleem zich niet voor, zelf niet als ik met 12,5Mb/s download kan ik wel normaal internetten.

PC met Windows XP, E8400 processor, 4GB geheugen, en een 20Mb verbinding.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het is trouwens vaak zo dat als uTorrent een snelheid van 500 of meer haalt het internetten wel weer bijna normaal functioneert.

Toegevoegd na 13 minuten:
Upload is beperkt tot 10Kb/s.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zou aan je provider kunnen liggen, dat die de verbinding afknijpt als jij aan een torrent hangt.

Zodra je dit soort software start, geef je heel veel mensen de gelegenheid om zaken bij je te gaan downloaden. En dat gaan ze dan ook meteen doen. Op dat moment downloaden ze bij jou, en jij uploadt het naar hun. En wat is het geval? Bij internetverbindingen is je uploadcapaciteit maar heel beperkt. Vaak maar 1/10 van je downloadsnelheid. De ellende is dat als je 'upload' vol zit, je nauwelijks meer kunt internetten. En dat is precies wat er aan de hand is bij jou.

Het lijkt er meer op dat het aan je Internetverbinding of router ligt of je instellingen staan niet goed. Probeer eens BitComet, die werkt prima;

Bronnen:
http://www.bitcomet.com/

Omdat zulke prp programmas een hoop vuiligheid meenemen. Ieder dag even schoonmaken en het probleem is opgelost.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100