is het mogelijk om een bepaalde mail soort automatisch naar de prullenbak te sturen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Welk mail programma gebruik je?

Antwoorden (4)

Bij mijn weten niet. Je kunt hem wel 1 keer markeren als ongewenst en hij komt dan in het vervolg in de map ongewenste e-mail.

Van daar uit kun je hem naar de prullenbak verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Kan wel hoor, met outlook (express)
Ja, de meeste mailprogramma's hebben de mogelijkheid om berichtregels in te stellen. Op basis van afzender, bepaalde woorden in het onderwerp, etc. kun je berichten verwijderen, doosturen, etc.
bamibal
10 jaar geleden
Ja hoor; de eerste manier is zoals bamibal beschrijft.
Je kunt de mail ook als span bij je provider aanmelden (alleen als het werkelijk spam is en waar je niet voor af kunt melden). Dan krijg wordt de mail in het vervolg van die afzender automatisch in de spamfolder gezet bij de provider. En als je je mail met Outlook of Thunderbird ophaalt krijg je ze niet eens te zien.
Dat aanmelden moet je doen door rechtstreeks naar de webmail te gaan en daar een reeds ontvangen mail aanmerken als spam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, e-mailproviders (hotmail,outlook, gmail, etc) hebben een functie om regels te maken. Je kun ook een afzender blokkeren (door hem in de geblokkeerde-afzenders te zetten) en dan worden alle berichten van de afzender in 'ongewenst' of 'prullenbak' gestopt. Je kunt ook mail opruimen (alleen beschrikbaar bij Outlook) en dan worden alle berichten van de afzender opgeruimd en kun je ook zeggen om berichten in de toekomst te blokkeren.
Om die regels in te stellen moet je een map selecteren en kun je op regels drukken.