Welk gratis programma is er om een familiestamboom te maken?

Met welk gratis programma voor windows zou ik een stamboom van mijn familie kunnen maken?
Ik zou graag een mooie visuele weergave van de stamboom hebben, als ook de mogelijkheid extra informatie toe te voegen per persoon. Ook zou ik graag een ongelimiteerd aantal afbeeldingen en eventueel videos toe willen kunnen voegen.
Daarnaast zou het handig zijn als er in de stamboom ook verschillende gezinnen van dezelfde familie konden worden gezet waartussen nog geen aanknopingspunten kunnen worden gevonden.

Hartstikke bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
17.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag al gesteld: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/modern-gratis-programma-waarmee-stamboom.161371

Het beste antwoord

Aldfaer windows

Aldfaer is een gratis te downloaden Nederlandstalig stamboom programma. Hiermee kunnen hobby genealogen gemakkelijk stambomen maken met alle persoonsgegevens van een familie. Het project is ondergebracht in een stichting en de eerste versie van het programma is al in 1998 uitgebracht.

Aldfaer is ontwikkeld voor het maken van familiestambomen maar wordt ook gebruikt door bijvoorbeeld hondenfokkers om bloedlijnen van de dieren vast te leggen.

Aldfaer heeft de volgende kenmerken:
•stamboom programma voor Windows,
•freeware,
•Nederlandstalig,
•personalia zoals ouders, huwelijken, kinderen, broers en zusters, leeftijd bij belangrijke familiegebeurtenissen en notities opslaan,
•mogelijkheid om foto's van personen en belangrijke gebeurtenissen toe te voegen,
•verschillende rapportagemogelijkheden voor het weergeven van de stamboom,
•tabbladen om snel te wisselen tussen verschillende personen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gramps windows mac linux

Gramps is een open source genealogie programma dat wordt ontwikkeld door de vrijwilligers. Het heeft als doel om eenvoudig te gebruiken te zijn door hobbyisten, maar ook geavanceerde functies aan te bieden voor professionele gebruikers.

U kunt samen met de namen van familieleden heel veel extra informatie aan de database toevoegen zoals foto's, video's, geboorte- en trouwdata en belangrijke locaties in de familiegeschiedenis op een interactieve kaart. Eén van de functies is dat u een persoon in de database kunt selecteren om een stamboom weer te geven inclusief foto, geboorte- en sterfdatum en de relaties tussen de familieleden.

Gramps wordt internationaal gezien als één van de beste open source programma's op dit gebied. De software is ook in het Nederlands vertaald.

Gramps heeft de volgende kenmerken:
•open source stamboom programma,
•interactieve kaart met belangrijke plaatsen in familiehistorie,
•foto's, video's en andere mediabestanden toevoegen,
•familiegroepen weergeven inclusief relatiestatus en trouwdata,
•stamboom van personen weergeven met foto's en geboorte- en sterfdatum,
•aantekeningen maken en opslaan,
•geschreven in de programmeertaal Python,
•beschikbaar voor Windows, Mac en Linux.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.gratissoftware.nu/gratis-stamboom-software.php
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Persoonlijk werk ik al ruim 9 jaar met Aldfear en vind het nog steeds een fantastisch programma met heel veel mogelijkheden. Ook vrij gemakkelijk in het gebruik. Als je een half uurtje bezig bent, kun je vrijwel alle mogelijkheden van het programma. Ook wordt zijn er regelmatig updates, zodat je programma steeds wordt bijgewerkt.
Een vette +