Wanneer harde schijf defragmenteren?

Ik wil eigenlijk weten wanneer ik mijn HDD zou moeten defragmenteren. Ik gebruik zelf het programma DeFraggler. Voordat ik mijn HDD kan defragmenteren, analyseer ik meestal mijn Harde schijf. Hieronder heb ik een screenshot van een analyse van schijf C:. Er staat dat de schijf voor 20% is gefragmenteerd.

Nou is mijn vraag, bij hoeveel procent zou ik tot defragmentatie moeten overgaan?

Picture for question
9 jaar geleden
in: Software
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De standaard Windows-software geeft zelf wel aan of het nodig is of niet. Aannemend dat de rode vakjes gefragmenteerde bestanden zijn, ziet dit er niet echt uit als noodzaak om te defragmenteren. Het hangt ook af van de aard van de bestanden (bijv. systeembestanden, eigen bestanden).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens windows boven de 10%.
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/improve-performance-defragmenting-hard-disk#1TC=windows-7

Het beste antwoord

De geselecteerde schijf lijkt niet spectaculair gedefragmenteerd... . Dus: of na defragmentatie het snelheidsverschil er merkbaar op vooruitgaat is de vraag. Als het een schijf betreft waar je besturingssysteem op staat start het geheel mogelijk merkbaar vlotter op.
Het NTFS systeem heeft door slim cashing (buffereren) minder snelheidsproblemen door defragmentatie dan zijn voorgangers.

- Defragmentatie kan mogelijk data verlies opleveren :(
- ook slijt je schijf als je het vaak -bv iedere maand- doet.
- aan de andere kant is data van een weinig gedefragmenteerde schijf beter te redden na een een crash..

k'zou zelf nog ff wachten. tenzij je machine hopeloos traag is geworden oid

btw: ervoor zorgen dat je schijven niet voller worden dan +/-75% lijkt defragmentatie te vertragen/beperken.. .