Zijn "systemDir.explorer" en "systemDir.regedit" overbodige files die ik moet verwijderen van mijn computer?

Ik heb net bazooka scanner zitten downloaden om mijn computer te scannen op ongewenste bestanden. Nu geeft hij 2 files weer (die in de titel staan) die ik moet verwijderen. Zijn deze onschuldig of toch niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Mijn voorlopige antwoord: ik zou ze laten staan.

1. Allereerst: is jouw systeem een van onderstaande?
"Bazooka Adware and Spyware Scanner is Windows 98/ME/NT/2000/XP compatible. "

Hoewel veel mensen nog Windows XP hebben, is het op zijn retour. De ondersteuningsperiode van Windows XP door Microsoft loopt in ieder geval nog tot 8 april 2014

2. Als je op internet gaat zoeken, kom je de naam van de twee bestanden die je noemt steeds tegen in combinatie met Bazooka. Nu kan het natuurlijk zijn, dat Bazooka 'beter' is dan andere soortgelijke software die ze niet vindt. Maar als alleen Bazooka ze vindt, is de kans aanwezig dat de melding een 'false positive' is: het systeem meldt deze bestanden als gevaarlijk maar dat klopt niet.

Ik zou zeggen: neem ook nog een of enkele andere programma's waarmee je op aanwezigheid van malware test. Bijv. Malwarebytes.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, super, ik ga het eventjes nakijken