Hoe wijzig ik een ip adres in mijn router?

Ik heb een wifi cam aangesloten op mijn router, maar inmiddels is ie weer weg. De router heeft hem ip 192.168.1.2 gegeven. Ik zou graag 192.168.1.2 terughebben als ip op mijn desktop, maar de router blijft dit adres voorbehouden voor die cam, alhoewel dit expired is.
Ik wil dit eerste ip adres omdat daar poorten openstaan voor sommige programma's.
Ik heb ipconfig/release en /renew al geprobeerd, maar helaas geen resultaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Mits je router het ondersteunt kan je ook vaste ip adressen laten uitdelen door je router op basis van mac-adressen.
Op die manier stel je in dat ip adres "192.168.1.2" uitgegeven moet worden aan het mac-adres "00:xx:93:11:e2"

Als je webcam het toe laat geef deze handmatig een vast ip adres. (Let wel dat je een adres hoog in de ip-range pakt om ip conflicten te voorkomen! Bijvoorbeeld:192.168.1.200)

Als je er niet uit komt, laat dan even weten om welk soort/merk router&webcam het gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb je de automatische DHCP server op de router uitgezet? Deze moet uit staan, en dan kun je per apparaat aangeven welk IP-adres ze moeten pakken.