hoe krijg ik het alleenrecht op een idee?

Ik heb goed idee voor een app. echter ben ik bang als ik het in de play store doe, er mensen zijn die mijn app gaan namaken.
hoe zorg ik ervoor dat ik een alleenrecht op een idee heb?

Is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Ritsuka
10 jaar geleden
kan volgens mij niet, of je moet echt veel geld hebben zodat je mensen kan aanklagen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik weet niet of dit mogelijk is maar je kan even google'en of kijken op wikipedia. Ik ben bang dat als je er alleenrecht op wilt dat je dat heel erg veel tijd en gedoe gaat kosten. Nog even een vraag:
1. Ga je de app gratis maken? want als je er geld voor gaat vragen en het is een goed idee is de kans groot dat iemand anders hem gaat namaken maar dan gratis. Maar als je hem gratis maak is de kans dat je er iets aan verdient ook kleiner en volgens mij moet je elke maand geld betalen aan de play store. Maar ik heb hier veder geen verstand van maar ik hoop dat iemand anders het goede antwoord geeft. gr. Dirk

Antwoorden (2)

Als jij de app helemaal zelf maakt is dat vanzelf auteursrechtelijk beschermd

Wikipedia:
Inhoud Auteurswet[bewerken]
Artikel 1 van de Auteurswet definieert 'auteursrecht' sinds 1912 als volgt:
Aanhalingsteken openen
Het auteursrecht is het uitsluitend recht van den maker van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, of van diens rechtverkrijgenden, om dit openbaar te maken en te verveelvoudigen, behoudens de beperkingen, bij de wet gesteld.
Aanhalingsteken sluiten
Volgens de Hoge Raad in het arrest Van Dale/Romme is elk originele schepping waarin het stempel van de maker te herkennen is een auteursrechtelijk beschermd werk.
Auteursrecht voor auteurs en gebruikers[bewerken]
De onderstaande punten zijn de belangrijkste regels voor het auteursrecht.
Auteursrecht is automatisch, in elk geval in de (vele) landen die de Conventie van Bern ondertekend hebben: zodra iemand een werk maakt, rust daar in die landen auteursrecht op.

Zo werkt dat ook met computer programma's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Auteursrecht gaat niet op, de app bevat namelijk onderdelen die al eerder geschreven zijn VS heeft er slechts dingen aan toegevoegd, hij kan hoogstens een deel claimen maar dat weegt niet op tegen de kosten.
Niet.

Jouw app kan niet beschermd worden daar de app onderdelen bevat die al eerder geschreven zijn waar jij slechts wat aan hebt toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is ook waar