Is er een computerprogramma / browser wat continu een webpagina kan vernieuwen?

Zo dat je, bijvoorbeeld bij deze website, de vragen of antwoorden vanzelf ziet verschijnen zonder de pagina te hoeven vernieuwen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (4)

Gebruik Firefox met de volgende add-on:

Toegevoegd na 1 minuut:
Alleen, weest gewaarschuwd!
Het lijkt mij geen pretje als je een refresh krijgt als je net een antwoord aan het typen bent...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! Heb je hier ook zelf ervaring mee? Kan je bijvoorbeeld ook instellen dat er een belletje gaat rinkelen als er nieuwe info op de pagina verschijnt? Ik wil het namelijk gewoon op de achtergrond laten draaien. Er zal niet elke 10 minuten iets nieuws op verschijnen, maar ik zou het zo snel mogelijk willen weten op de momenten dat dat wel gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En op de site waar ik het voor wil gebruiken zal ik zelf niets hoeven typen. Werkt het ook wel op sites waar je ingelogd moet zijn?
AWM
14 jaar geleden
Nee, ik heb deze add-on niet zelf geprobeerd, en wat ik zo lees geeft ie ook geen seintje af bij nieuwe content.
Op sites waar je ingelogd bent, blijf je natuurlijk ingelogd, ook met deze add-on...
Ja, Opera. (standaard ingebouwd)

Rechtermuisknop klikken en vervolgens de interval kiezen die je wenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel sites met regelmatig verversende content zullen deze content ook via een RSS-feed aanbieden. Te herkennen aan het oranje icoontje ( Op GV onderaan de pagina). Je kunt je abonneren op zo'n feed met een feedreader. Die zijn er als apart programma, bv. FeedDemon of als online applicatie, bv. Google Reader.

Recente browsers kunnen vaak ook feeds weergeven, maar zijn minder flexibel.

Voordeel van een feedreader is dat je kunt instellen hoe vaak er gekeken moet worden of er nieuwe berichten zijn. Daarnaast kun je je feeds indelen in mappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google Chrome