Kan ik in photoshop de verschillende afbeeldingen los ven elkaar verschuiven op een pagina, zonder dat ik steeds op de betreffende laag moet klikken?

Toegevoegd na 48 seconden:
Of is er een vergelijkbaar programma waarin dit kan met de foto's die ik in Photoshop heb 'uitgeknipt'?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Ja, bij selecteergereedschap staat links bovenaan staat de knop 'automatisch selecteren'.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp niet wat je bedoelt.. ik zie hoe ik met een toverstaf en dat soort dingen kan selecteren, maar dat was niet mijn vraag.. misschien begrijp ik je antwoord niet goed
Als jij losse afbeeldingen op een pagina pagina heb staan
dan hoef je enkel maar de afbeelding die jij wil
verschuiven aan te klikken, en dan zie je rechtsonder dat
hijzelf de betreffende laag aangeeft.
Want alles wat jij op die pagina zet of dat nou een
afbeelding of tekst is, maakt weer een nieuwe laag

Toegevoegd na 3 dagen:
Even 2 afbeeldingen ter verduidelijking
gewoon een willekeurige grijze achtergrond
en dan zie je linksonder 2 voetbalclub logo's staan
die had ik ergens uitgeselecteerd en opgeslagen als PSD bestand
want dan blijven ze los van de achtergrond.
Die sleep je dan naar dat grijze vlak en kan je schuiven,
vergroten/verkleinen wat je maar wil
bij de ene afbeelding zie je dat het Feyenoord logo aangeklikt is
en dan zie je rechts onder in het lagen vakje dat het daar
ook gelijk gemarkeerd word en dat gaat hetzelfde
als je het Ajax logo aanklikt.
En als je nou een tekst er bij zet, komt er rechtsonder
gelijk weer een nieuwe laag bij.
Zo lijkt het mij iets duidelijker voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie, maar het is helaas niet het antwoord op mijn vraag. De lagen zijn namelijk waar ik me aan stoor. Ik zou graag de vormen los van elkaar willen bewegen door ze te verschuiven, zonder dat ik steeds op de betreffende laag moet klikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh wacht, nu begrijp ik wat je bedoelt.. Alleen is dat bij mij niet zo. Ik kan hem alleen verschuiven als ik helemaal rechtsonder klik op de laag. Moet iets veranderen aan de instelling?