hoe synchroniseer je bestanden op je pc met die op google drive?

ik heb onlangs een boel bestanden weggezet op google drive (in de cloud heet dat geloof ik). maar ik zie dat deze niet automatisch synchroniseren. maar ik zie ook niet hoe dat handmatig kan. wie helpt?

Toegevoegd na 6 dagen:
ik heb het allemaal gedaan zoals de eerste beantwoorder heeft gesuggereerd. ik heb die extra map op de pc en ik ben erin geslaagd (weet alleen niet hoe) om de gegevens over te brengen naar google dirve. Maar sindsdien vindt geen synchronisatie meer plaats.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
33.6K

Antwoorden (1)

Om de bestanden op je Google Drive te synchroniseren met je PC, moet je de Google Drive-applicatie op je PC installeren. Dit programma kun je downloaden van de startpagina van je Google Drive (Link 'Drive voor PC downloaden').

Wanneer je dit geïnstalleerd hebt, krijg je op je PC een map 'Google Drive' erbij. In het programma kun je aangeven welke mappen je gesynchroniseerd wilt hebben (standaard je hele Google Drive). Deze komen vervolgens terecht in deze map. Je kunt nu dus met deze lokale kopie werken. Wanneer je een bestand wijzigt, wordt de gewijzigde versie weer gesynchroniseerd met Google Drive (online).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb dat allemaal al gedaan, ik heb aparte google drive map op mijn pc. maar ik weet niet hoe ik die synchronisatie moet regelen. waar kan ik aangeven dat ik de (hele) map wil synchroniseren. ik heb nu kopieen op google drive maar die worden niet gesynchoriseerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Draait de applicatie wel? Je kunt dat zien aan het Google Drive-icoontje dat in de systray zichtbaar is. Wanneer je daar op klikt, kun je een aantal acties kiezen en de voorkeuren aanpassen. Wanneer de applicatie niet draait, kun je 'm via het startmenu alsnog starten. Daarna kun je via de voorkeuren aangeven dat de applicatie automatisch start.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het eerste dat je moet controleren, is of de Google Drive-applicatie wel gestart is op je PC. Heb je het icoontje in de systray rechtsonderin bij de klok staan? Zo niet, dan moet je deze via het startmenu starten. Om te zorgen dat dit altijd gebeurt, moet je via 'Voorkeuren...' in het gedeelte 'Diversen' een vinkje zetten bij 'Google Drive automatisch starten wanneer u uw computer opstart'. Om alle mappen te synchroniseren moet er geen vinkje staan in het gedeelte 'Synchronisatieopties' bij 'Alleen bepaalde mappen met deze computer synchroniseren'.