Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik een word bestand openen, met problemen met de inhoud?

Ik heb een heel lang verhaal geschreven, van bijna 28 pagina's. Nu is het probleem, als ik het probeer te openen krijg ik eerst: Het bestand 'story' kan niet worden geopend omdat er problemen met de inhoud zijn. Daarna krijg ik: Word heeft onleesbare fouten in 'Story' aangetroffen. Je snapt zelf wel dat ik het helemaal niet leuk vind, want ik heb me hier kapot aan gewerkt, en heb het alleen op word opgeslagen. Nu heb ik gelezen dat je word weer helemaal opnieuw moet installeren, maar dan ben ik bang dat ik het kwijt raak, en dan word ik echt panisch, want ik moet het verhaal binnenkort echt afhebben! Wilt iemand me alsjeblieft helpen, word helemaal gek!
Alvast bedankt! Gr.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je geen optie als je dat ziet om het te herstellen? probeer eens via je documenten de naam aan te passen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
stuur het bestand per mail naar iemand toe en vraag of die het kan openen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welk bestandsformaat / versie van word is het?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zie dat deze vraag al 6 jaar oud is, maar ik had dit probleem ook en heb me suf gegoogled en plaats mijn oplossing toch maar aangezien het probleem nog steeds actueel is. De oplossing bij mij was: open het bestand met google documenten. Je kunt het dan gewoon weer bewerken etc

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat hoor ik veel vaker, als je een bepaald bestand opent met een ~ in de naam, (Dan is de kleur van het icoontje grijs) dat houd in dat het een backup-bestand is die onthoud hoe ver je bent met typen, bij uitvallen van de pc kan je dus je bestand herstellen. Die is door word zelf niet te openen. Dan zal je de goede bestandsnaam moeten vinden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het opnieuw installeren van word veranderd niks aan de bestanden. Wel is het belangrijk van belangrijke bestanden altijd een backup te maken. Dus kopieer het bestand + andere belangrijke bestanden even naar een USB-stick/cd/diskette/floppy en installeer word opnieuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding