Hoe moet ik een word bestand openen, met problemen met de inhoud?

Ik heb een heel lang verhaal geschreven, van bijna 28 pagina's. Nu is het probleem, als ik het probeer te openen krijg ik eerst: Het bestand 'story' kan niet worden geopend omdat er problemen met de inhoud zijn. Daarna krijg ik: Word heeft onleesbare fouten in 'Story' aangetroffen. Je snapt zelf wel dat ik het helemaal niet leuk vind, want ik heb me hier kapot aan gewerkt, en heb het alleen op word opgeslagen. Nu heb ik gelezen dat je word weer helemaal opnieuw moet installeren, maar dan ben ik bang dat ik het kwijt raak, en dan word ik echt panisch, want ik moet het verhaal binnenkort echt afhebben! Wilt iemand me alsjeblieft helpen, word helemaal gek!
Alvast bedankt! Gr.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat hoor ik veel vaker, als je een bepaald bestand opent met een ~ in de naam, (Dan is de kleur van het icoontje grijs) dat houd in dat het een backup-bestand is die onthoud hoe ver je bent met typen, bij uitvallen van de pc kan je dus je bestand herstellen. Die is door word zelf niet te openen. Dan zal je de goede bestandsnaam moeten vinden

Het opnieuw installeren van word veranderd niks aan de bestanden. Wel is het belangrijk van belangrijke bestanden altijd een backup te maken. Dus kopieer het bestand + andere belangrijke bestanden even naar een USB-stick/cd/diskette/floppy en installeer word opnieuw.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100