Windows Live Mail verbergen op taakbalk?

Ik heb Windows Live Mail 2012 op mijn laptop en sinds Messenger is samengegaan met Skype krijg ik geen berichten meer (rechtsonder boven de taakbalk) dat ik een nieuwe e-mail heb. Daarom wil ik wel Windows Live Mail aanhouden, maar ik het mogelijk om dat rechtsonder bij 'Verborgen pictogrammen' te zetten in plaats van voluit op de taakbalk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.1K

Antwoorden (1)

Je wilt dus het pictogram in het systeemvak verbergen, tenzij er nieuwe mail komt, dán wil je een melding. Dat kan, maar het programma (in dit geval Windows Live Mail) moet dan wel actief -dus geopend- zijn. Bij het opstarten van je laptop moet je dus ook standaard Live Mail opstarten.

Ik heb Windows 8, dus het ziet er waarschijnlijk bij jou iets anders uit, maar het instellen gaat op dezelfde manier:
- klik met je rechter muisknop op de taakbalk en kies voor Eigenschappen.
- hier kun je het systeemvak aanpassen (zie afbeelding 1).
- scroll naar Windows Live Mail (afbeelding 2), stel het venster in op 'Alleen meldingen weergeven' en klik op OK.
Nu krijg je, als Live Mail aanstaat, in het systeemvak een envelopje te zien zodra er een e-mailbericht binnenkomt. Ook hoor je een geluid.

Als je alleen maar even snel je e-mailberichten wilt lezen, en een duidelijke melding wilt als er post binnenkomt, zou je naast (dus niet in plaats van) Windows Live Mail ook PopPeeper kunnen installeren: http://www.poppeeper.com/
Dan krijg je, in plaats van een klein envelopje, een popup met het aantal berichten dat je hebt ontvangen en op welk e-mailaccount de berichten zijn binnengekomen.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat bedoelde ik eigenlijk niet. Want net als dat je met MSN kon wegklikken (kruisje) bleef het nog geopend in de systeempictogrammen, maar niet op de taakbalk zelf. En jij bedoelt dat den ook op de taakbalk mijn mail moet openstaan. Maar dat bedoelde ik niet ;-)
Pieter2011
10 jaar geleden
Dan is het antwoord op je vraag, volgens mij, dat dat niet kan: het pictogram in het systeemvak is alleen actief als het programma geopend is. Maar misschien komt er nog iemand met een ander antwoord.