Hoe stel ik mijn mail juist in op mijn mac?

Ik wil mijn @live.nl email adres in de mail app van mac configureren. Echter krijg ik bij de eerste stap, het invullen van het mail adres en het wachtwoord al een foutmelding. "De Hotmail POP-server 'pop3.live.com' reageert niet."
Op internet kan ik hier ook geen concreet antwoord op vinden. hij staat standaard ingesteld op de pop3.live server als inkomende, en de smtp.live als uitgaande server.

Iemand suggesties ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

waarschijnlijk is er iets met de port instellingen ?

de onderstaande link gaat over outlook expres maar de gegevens kan je overnemen
en invoeren in je mac mail
ze zijn in principe hetzelfde

ik vraag me wel even af of je voor uitgaande mail wel de smtp van live kunt gebruiken ?

ik vind het sowieso tegenwoordig niet meer handig om met een email programma te werken.

Dit is alleen handig voor email adressen van je provider
als je email hotmail live of gmail e.d is kan je het beter niet gebruiken

is het een mail adres van een provider als ziggo, upc, telfort of zoiets dan is het wel handig.
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals ik al zei heb ik de instellingen al volgens die site en dus volgens de standaard instellingen. Blijkbaar klopt hier iets niet. Het is me wel is eerder gelukt, maar ik kan de oplossing niet vinden. Heb je zelf ervaring met mac(mail) ?
capthavoc
10 jaar geleden
Ik heb een mac maar gebruik de mail app niet
ik heb ook geen live mail adres om het uit te testen
misschien kan ik je helpen met teamviewer ?
Ga naar Systeems Voorkeuren ---> Mail, Agenda's en Contacten.
Klik op 'Voeg een ander account toe'
Vink 'Voeg een Mail-account toe' aan --->Maak aan...
Volledige naam: Naam van het account
E-mail adres: Uwemail@live.nl
Wachtwoord: Wachtwoord van uw email account
--->Maak aan

Het programma zal nu gaan zoeken naar instellingen die deze niet kan vinden. Klik bij de melding op 'Ga door'.
Mail zal openen in een nieuw venster, deze zal ook gaan zoeken naar bepaalde instellingen en de server. Klik bij de melding op 'Verbind'.
Na enkele seconden zult u bij een nieuw scherm komen. Stel dit als volgt in:
Type Account: Pop
Beschrijving: Niet van toepassing, hier kunt u zelf iets invullen.
Server inkomende post: pop3.live.com
Gebruikersnaam: Uwemail@live.nl
Wachtwoord: Al ingevuld, maar dit is het wachtwoord van uw email account.

--->Ga door

Beschrijving: Dit is ook weer optioneel
Server uitgaande post: smtp.live.com

--->Ga door
--->Maak aan

Uw E-mail account is nu geconfigureerd.