Is er een programma waar ik camera beelden mee kan verscherpen?

'S nachts is er in onze auto ingebroken en deze mensen staan op de beveiligingscamera. Deze beelden zijn helaas te wazig om een van de daders goed te kunnen herkennen, is er een programma waar ik de beelden of een foto mee kan verduidelijken? ( verscherpen en minder blokkerig maken )

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
15.1K

Antwoorden (3)

Persoonlijk gebruik in Pinnacle studio 16 daarvoor, kun je heel wat mee doen ook verscherpen van beeld. Maar ik vrees voor je kwaliteit van je opnames. Zoals je zo tv ook veel zie zijn die beelden van een beveiligingscamera niet zo best. Om deze dan duidelijk te maken lukt meestal niet. Als de bron niet goed is opgenomen kan je deze met programma's wat bijschaven maar echt duidelijk stellen is onmogelijk. De Bron moet vrij goed zijn om dat te kunnen doen. Vind het jammer dat vele beveiligingscamera's onduidelijk zijn, er zijn er tegenwoordig wel beteren op de markt maar kosten wel vrij veel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De technische recherge heeft software voor dit soort zaken. Echter als het bronbestand bagger is vrees ik het ergste. Ik gebruik adobe om te verscherpen. Je kunt iets plussen qua scherpte maar verwacht geen wonderen. Tot slot: Ik zou de beelden aan de poliitie geven en niet zelf Sherlock Holmes gaan spelen.
Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt het beste een foto uit de bewakingsvideo halen en bewerken met photoshop.
http://www.photoshopsupport.com/tutorials/sharpen-an-image/photo-sharpening.html