Kun je vanuit Windows 8 Preview ook naar Windows 9 Pro met een produktcode?

Ik wil Windows 8 64 bit, maar ik heb alleen een serienummer. Dus dacht ik eraan eerst naar de 64 bit preview ervan te gaan en dan weer terug te gaan naar Windows 8 Pro zodat hij dan 64 bit is. Maar is dit eigenlijk wel mogelijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
sorry Windows 8 pro bedoelde ik
Powergen
10 jaar geleden
Waarom eerst Windows 8 preview doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
omdat ik die 64 bit kan downloaden want ik heb 32 bit Windows 8 Pro nu maar wil 64 bit

Het beste antwoord

Ik begrijp dat je nu onder Windows 8 pro x86 (32-bits) draait, en daar ook een geldige licentie code voor hebt?
In dat geval vormt het geen enkel probleem om Windows 8 x64 (64-bits) te installeren.
Echter kost je dit wel een compleet nieuwe installatie, het is helaas niet mogelijk vanuit een x86 installatie te upgraden naar een x64 installatie.

Je kan je licentie voor 32bits Windows 8 zonder problemen opnieuw gebruiken voor een schone 64-bits installatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar ik heb geen cd voor 64 bits, alleen een licentiecode. De vraag was dus ook of ik dan van die preview die ik dan 64 bits installeer naar Windows 8 Pro kan gaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=262204 kan je windows8-setup.exe downloaden.
Voer hier je licentie code in, vervolgens krijg je mits je licentie valide is een optie om een Windows 8 ISO te downloaden, of om Windows 8 op USB-stick te zetten. Let wel; wanneer je dit bestandje vanaf een 32-bits installatie uitvoert , zal je hoogstwaarschijnlijk ook een 32-bits installatie downloaden. Wat versta jij onder de Windows 8 Preview? Is dit een probeer versie van Windows 8 pro? Zo ja? Probeer die Windows versie dan te activeren met jouw licentie key.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja, maar het punt is: mijn computer is 32 bit dus dan heeft dat bestandje downloaden geen zin. En onder Windows 8 Preview versta ik de Release preview van Windows 8
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zit helaas weinig anders op dan een schone installatie te doen van Windows Release Previes 64-bits.
En vanuit daar de uit eindelijke winkel versie te downloaden d.m.v. Windows8-setup.exe Een 2e optie is als je bekend met nieuwsgroepen, is om vanuit de nieuwsgroepen een schone installatie te downloaden (met schoon bedoel ik een Windows 8 installatie zonder ingebakken software en cracks .e.d.) Helaas is het volgens mij niet toegestaan om een directe link naar een .iso te plaatsen op mijn storage server...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok dus als ik het goed begrijp (dit is mijn dahibo iPad account) kan ik het gewoon vanuit de release preview?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de release preview een x64 installatie is, wel ja. Dan kan je op de zoals hier boven aangeven manier de winkel versie downloaden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, ik hoop dat het helpt. Dit was precies wat ik zocht!