Hoe maak ik in excel een scatter plot met een apart label per punt

Als ik een x-y grafiek maak wil ik per punt een label toevoegen; os er een manier om dat automatisch te doen?

Toegevoegd na 2 minuten:
met labels bedoel ik dus de titel die bij de punten in de grafiek staan. ik kan in excel niet de optie vinden om deze in één keer toe te voegen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
3.9K

Het beste antwoord

In Excel kan dit niet automatisch, maar er is een excel plug-in "XY chartlabeler" die dit oplost. Als je die installeert kan je bij een bestaande XY chart een aparte set labels toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

met de rechtermuisknop op de punten klikken en dan in het menu kiezen voor 'gegevenslabels toevoegen'. Daarna krijg je met het rechtermuismenu de mogelijkheid op te maken vwb plaatsing, lettertype etc.

Mijn antwoord is gebaseerd op de Excel 2007 versie, laat even weten als je een oudere versie hebt want daar kan het ook.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn antwoord weer verwijderd, want die was exact hetzelfde, alleen 20 seconden later...
paulus811
14 jaar geleden
gebeurt mij ook wel eens, niks aan de hand
paulus811
14 jaar geleden
Kienhuis, ik ga morgen voor je kijken of ik die labelwaarden erbij kan halen. Helaas heb ik mijn uitprobeersel niet opgeslagen, maar dat maak ik overnieuw.