Hoe werkt de medion recovery CD?

Hallo,
Als je een medion computer koop krijg je een recovery CD, mijn vraag is wat staat er eigenlijk op zo'n CD en kan je dit op andere computers gebruiken om een schone C schijf te krijgen?

Mvg,

Roy

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.3K

Het beste antwoord

Op die schijf staat waarschijnlijk windows maar nee deze kan je niet gebruiken op een ander pc omdat deze natuurlijk eerst checkt of de specificatie van de pc overeen komen.
(Ik zou het toch even proberen ) maar denk dat het echt niet gaat werken, je kan gewoon even kijken hoever je komt zonder te gaan installeren.

maar als je andere pc met legale serie nummers hebt
dus een windows sticker is het niet moeilijk daarbij een passende windows cd op torrent te vinden (een iso)
zolang je serie nummer maar legaal is en niet op een andere pc in gebruik is.
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb een legale serial op deze computer ja, ik ben niet zo fan van die windows ISO's in torrents, bied microsoft zelf ook deze installatiebestanden aan?
capthavoc
11 jaar geleden
Helaas nee en waarom zouden ze ook ? dat kost hun alleen maar bandbreedte en serverkosten terwijl ze te kust en te keur worden aangeboden.
Zoek gewoon naar een clean torrent met de juiste versie
Taal en service pack
Let wel serie nummer die zijn uitgeven met of zonder service pack zouden wel eens niet kunnen passen
het kan en mag dan wel even met een werkend maar niet te activeren serienummer er op gezet worden
als je maar tijdens het activeren het juiste nummer gebruikt.

Andere antwoorden (2)

Daar staat het besturingssysteem op (Windows). Als je PC crashed dan kan je die gebruiken om de PC weer opnieuw te laten werken. Kan je ook gebruiken voor andere PC's en laptops.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weet je dit 100% zeker? niet dat ik niet kan updaten omdat ze beide dezelfde serial code hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan niet op een andere pc gebruikt worden.
Nee, dit is alleen voor die ene computer waar je de cd bij hebt gekregen. En daarmee zet je de pc terug naar fabrieksinstellingen. Dan ben je dus alles kwijt! Die recovery cd zorgt ervoor dat de drives opnieuw geinstalleerd worden en zorgt dat het besturingssysteem niet wordt verwijderd. De drivers zijn op elk type pc anders dus daarom kan het alleen op die pc. Als je op een andere pc een recovery wil doen moet je kijken of daar ook een cd bij zit. En als het een nieuwe pc zit zit het meestal al op de schijf en moet je bepaalde toetsen indrukken bij het opstarten, dit is bij elk merk anders.

Meer vragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus als je een schone en snelle computer wil dan is dit handig om te doen? er is natuurlijk ook de windows 7 optie om de computer naar fabrieksinstellingen terug te doen maar hiervan word de computer niet sneller op een of andere manier. Als je een besturingssysteem helemaal opnieuw installeer word hij wel sneller dat vind ik nogal raar maar weet jij misschien of hij dan ook sneller word?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij wel heb het dit weekend nog gedaan want alle virussen en andere rotzooi wordt eraf gegooit.