Hoe kan ik stukjes uit een opname van Snagit knippen?

Het 'cut'-schaartje blijft grijs, en ik kan er niet op klikken (het kan wel maar dan gebeurt er niks).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.4K

Antwoorden (3)

Realplayer download en ijst,alleren het is gratis en dan met real trim kan je het knippen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rechts naast het grijze schaartje zie je (boven 'drawing tools') een vierkant met een onderbroken lijn. Daar moet je eerst op klikken. Direct daarna opent er een nieuw venstertje ('styles') waar je kunt kiezen in welke vorm je wilt knippen: vierkant, rond, vrije uitsnede enz. Kies een vorm, klik daarop, en ga dan met de cursor naar de afbeelding eronder. Houd de linker muisknop ingedrukt terwijl je de vorm 'uitsnijdt' van het deel dat je wilt verwijderen. Als je dat hebt gedaan zie je dat het schaartje niet langer grijs is, maar blauw. Klik op de schaar om het gemarkeerde deel van de afbeelding te verwijderen.

Lastig te omschrijven allemaal, maar van Snagit zelf kan ik geen screenprint maken...

Toegevoegd na 2 minuten:
In mijn antwoord ga ik ervan uit dat je de laatste versie (11.2) van Snagit gebruikt. Ik weet niet of het bij oudere versies hetzelfde werkt.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben zo vrij even een plaatje te maken.
Het lukte mij door eerst een snag it capture te maken, die te vangen met de windows 7 snipping tool. Om daar vervolgens weer een nieuwe snag it capture van te maken, ;-)
Pieter2011
10 jaar geleden
Heel goed! Ik probeerde het met de PrtScn-knop, maar dan opent Snagit automatisch. En ik ben zó verslaafd aan Snagit dat ik dat knipprogramma al helemaal was vergeten...
Pieter 2011 bedoelde het zoals het door mij gemaakte plaatje.
Ik weet dat dit eigenlijk geen antwoord is, maar een reactie.
Ik doe het toch op deze manier omdat je aan een reactie geen plaatje kan toevoegen.