Hoe kan ik bestanden van een DVD bekijken?

Ik heb iets opgenomen van tv en gebrand op een dvd schijf. Nu wil ik de video bekijken op de computer, alleen ziet Windows helemaal niks staan op de schijf. Ik weet zeker dat er iets op staat, want dat kun je gewoon zien op de onderkant. Kan ik de bestanden bekijken met een ander programma? Geforceerd of iets? DVD verkennen met ander programma? Andere suggesties?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe en waarmee gebrand op DVD?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van een camera afgespeeld op tv en dan met een dvd recorder opnemen.
Met de (geel, wit en rood) kabel volgens mij in de dvd recorder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je geen apart programma daarvoor?
Cyberlink PowerDVD is een goed programma om dvd´s mee af te spelen in je pc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gok dat die DVD-recorder een eigen filesystem gebruikt, de DVD's zijn buiten de DVD-recorder dan niet te gebruiken. Dat zou verklaren waarom de DVD wel gezien wordt, maar niet in te lezen valt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat MrTomaat zegt. :)

Antwoorden (3)

Als Windows de schijf niet herkent zal je hem waarschijnlijk ook niet kunnen openen met software. Ik geloof dat windows geen DVD-R schijven herkent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De schijf zelf ziet 'ie wel, alleen geeft 'ie aan dat er niks op staat...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof dat windows geen DVD-R schijven herkent. Volledig onwaar. Het is de DVD-drive die dicteert wat er wel of niet gelezen kan worden.
Waarschijnlijk heb je een DVD gemaakt met een UDF indeling, maar Windows ondersteunt standaard geen UDF formaat, en laat dan niks zien....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk moet je de dvd finaliseren, dat kun je instellen op je dvd-recorder. Als hij niet gefinaliseerd is kun je het alleen bekijken op je dvd-recorder.