Hoe kan het dat de lokale mappen op windows mail niet synchroniseren?

Ik maak gebruik van Windows Mail en heb dit programma op meerdere computers geinstalleerd. Nu is het zo dat ik op één computer eens heel mijn postvak in heb opgeruimd (door middel van het maken van lokale mappen). Als ik nu op een andere computer mijn postvak in open zijn diezelfde lokale mappen niet op een 2e computer te vinden.

Als ik op een 2e computer mijn postvak in opgeruimd wil hebben lijkt het nu alsof ik heel die opruiming weer opnieuw kan gaan uitvoeren en dus op een 2e computer alle mappen opnieuw aan moet maken. Het lijkt mij echter vreemd dat er geen optie bestaat waardoor de lokale mappen die ik op "computer 1" heb gemaakt ook zichtbaar worden op "computer 2".

Ik heb al heel wat in de instellingen zitten zoeken, maar kan het helaas niet vinden, hopelijk kan iemand mij hierbij verder helpen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Windows mail.
Bedoel je de mailcliënt in Vista.
Dan is dat vrij eenvoudig uit te leggen.
Immers deze mailcliënt slaat uw berichten lokaal op.
Dus op de computer waar u uw client hebt geinstalleerd.
Na dat deze gedownload zijn op uw pc worden deze verwijderd van de mailserver.
De mappen die u aanmaakt en de mail die u verwijdert, met andere woorden de bewerkingen die u verricht op uw eigen computer dient u inderdaad ook op de andere machines te herhalen.

Bovenstaande is namelijk ook één van de redenen dat men steeds meer en meer gebruik maken van webmail.
Beiden hebben zowel voordelen als wel nadelen.
Nadelen webmail............naast u, kan een kwaadwillende deze ook inzien, mits in bezit van de juiste gegevens.
Nadelen lokale mail.......al uw mail wordt binnengehaald op uw computer, zonder een goede backup zou u bij verlies, diefstal of crash al uw mail verliezen.

Voordelen webmail.................u kunt overal waar dan ook ten alle tijde bij uw mail.
Voordelen lokale mail............een buitenstaander kan niet zondermeer van buiten in uw reeds verwerkte mail kijken ( als u tenminste de juiste voorzorg maatregelen heeft getroffen ).