Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat mijn bestanden zo ongelooflijk groot worden met Fraps?

Ik ben sinds kort achter het bestaan van Fraps gekomen en nu wil ik mijn gameplay opnemen (ik ben geen doorgewinterde gamer).

Ik heb dit eenmaal gedaan bij Aliens vs Predators gedurende 14 minuten. Het bestand was 16 gb groot en dit bestand was te groot om te uploaden op youtube. Terwijl ik toch gameplays aantref van meer dan een uur? Waarom werkt dit bij mij niet? Wat doe ik fout?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
717
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik het niet comprimeren tot een kleiner bestand?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan, dat je zulke grote bestanden overhoudt komt omdat FRAPS niet of nauwelijks comprimeert, dat is dan weer om CPU-kracht te sparen. Video comprimeren kost namelijk ook weer kracht.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is normaal en dit is geen 'probleem'.

Fraps neemt de gamebeelden rauw op dus vandaar dat ze zo groot zijn, dit kun je niet voorkomen. Als je gameplay gaat uploaden moet je het sowieso compressen naar een formaat dat geschikt is voor het web met bijv. sony vegas, adobe premiere, windows moviemaker(bah).

Je hebt ook andere screen recording programma's die verschillende codecs en compressie methodes gebruiken maar dan heb je meestal ook veel lagere kwaliteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk is de kwaliteit te hoog, of het FPS, het aantal frames per seconde. de kwaliteit zou ik op 480p zetten en niet 720 of 1080p omdat dit wel erg mooi en scherp is, maar erg veel ruimte in beslag neemt. Zet daarnaast de frames per seconden wat lager, maar niet te laag, experimenteer hier gewoon een beetje mee. Want 16gb voor 14 minuten is inderdaad wel erg groot, en daar is youtube niet zo blij mee ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het is normaal en dit kan je verminderen door het te laten renderen in windows movie maker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een bekend probleem van fraps. Ik ben zelf hierom overgegaan op Bandicam. (Makkelijk te downloaden). De interface is vrijwel hetzelfde als bij fraps, dus je leert binnen een minuut hoe het werkt. Maar bestanden zijn er ENORM veel kleiner, terwijl net nog steeds van perfecte kwaliteit is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding