Is er 1 programma waar ik met 1 vaste telefoon gesprekken kan opnemen?Kan dit automatisch op mijn PC vastgelegd worden?

Mijn vaste telefoon heb ik aangesloten via een modem van de kabel provider. Nu wil ik graag de telefoon nummers met wie ik bel in/uitgaand en de tijd / tijdstip vastleggen op mijn PC.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In verband met de privacywetgeving mag je niet zomaar gesprekken opnemen, daar moet je melding van maken en toestemming voor krijgen.

Het beste antwoord

Het is mogelijk als je een analoog 56K modem installeert op jouw pc en hier de draad, die nu in je telefoon zit, in te steken (vanuit die modem weer een draad terug naar je telefoontoestel zodat je die kunt blijven gebruiken). Vervolgens kun je met een programma als bijvoorbeeld Call Soft gesprekken van de vaste lijn opnemen.

Met dit soort programma's kun je ook faxen versturen via de pc en is het mogelijk de computer als een zeer geavanceerd antwoordapparaat te gebruiken.

Die modems zijn vanaf een euro of 15 verkrijgbaar en kun je in een vrij pci-slot van je pc steken. Daarnaast zijn er eventueel de kosten voor de software die je gaat gebruiken.