Kun je in Word (2007) bijvoorbeeld enkel het woord 'ik' laten tellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ja dat is simpel. Je gebruikt hiervoor de functie zoeken en vervangen. Vervolgens laat je [spatie]ik[spatie] vervangen door bijvoorbeeld: [spatie]xxx[spatie]. Dan geeft Word aan hoeveel vervangingen er hebben plaatsgevonden. Daarna vervang je [spatie]xxx[spatie] weer door [spatie]ik[spatie].
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ik daar niet aan dacht! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Let er wel op dat je op deze manier de hoofdletters kwijt bent (bijvoorbeeld Ik aan het begin van de zin). Je doet er dus nog verstandiger aan om het document op te slaan voordat je dit doet en na deze test het oorspronkelijke document weer te openen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bewerken - vervangen... of ctrl+H
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet wel voor iets als "alleen hele woorden" of zo kiezen, anders telt Word ook hik, prik, fik, klik, etcetera mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom schreef ik ook: [spatie]ik[spatie] vervangen door: [spatie]xxx[spatie] Die spatie moet er dus wel bij om te voorkomen wat Oeroeboeroe schrijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar dan wordt "ik" aan het eind van een zin zo niet meegeteld, omdat een zin eindigt met een punt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is waar - dus voor de securigheid moet je even controleren (met de zoekfunctie) of [spatie]ik. voorkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zou ik het ook doen. +

Andere antwoorden (2)

Hm. Wel wat omslachtig, maar probeer het eens zo: druk op ctrl+F, typ het woord dat je wilt zoeken (bijvoorbeeld 'ik') in. Dan zoekt Word in je hele document naar het woord ik. Als je telt hoeveel hij er vindt, weet je hoe vaak het er in staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hier nog een leuke oplossing, open source:
AWM