Weet iemand hoe ik op de voorkant en achterkant van een A4'tje in Word acht vakken krijg op precies dezelfde plaats?

Ik wil een kwartetspel maken en daarvoor moet de voorkant van de kaarten wel op dezelfde plaats staan als de achterkant, weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
6.8K

Het beste antwoord

Probeer het op een printer die (handmatig) dubbelzijdig print. Nu krijg je verschuivingen omdat de rugmarge links en rechts zit. Bij dubbelzijdig printen is dat niet het geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik heb het net even uit zitten proberen, 8 blokken van 105mm breed en 74,25mm hoog echter, microsoft-word rond die 74,25 meteen af naar 74,3. Ik heb een standaard aanwezige rechthoek van 74,2 bij 10,5mm gewoon zitten verdelen over de A4 en dat zag er al behoorlijk netjes uit. Nou zul je wel weer tegen het probleem aanlopen dat, hoe goed verdeeld je opmaak ook is, je printer geen zuivere papierdoorvoer zal blijken te hebben. Zelfs professionele grotere formaat printers van bijv Xerox (waar ik veel mee gewerkt heb) hebben een fabriekstolerantie van 1mm wat in de praktijk bij een voor en achter print dus al 2mm kan worden! Overigens heb je qua parameters instellingen sowieso meer aan opmaak pakketten van Adobe of QuarkXpress maar goed, het kan redelijk in Word.