Als je een mooie foto of leuk plaatje op internet vindt, hoe krijg je dat dan in je map "Mijn Afbeeldingen"?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb mijn nieuwe plaatje voor mijn avatar in die map gevonden. Is daar als voorbeeld door Windows geplaatst. Maar ik wil ook zelf mooie plaatjes kunnen opslaan. Weet alleen niet hoe dat gaat.

14 jaar geleden
in: Software
1.8K

Het beste antwoord

Je gaat met je muis op de afbeelding staan en klikt dan met je rechtermuisknop. Dan kies je voor afbeelding opslaan en vul je de naam hoe je de afbeelding wilt noemen en klaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Moet je elk plaatje een andere naam geven? Ik wil graag mooie foto's van stadsgezichten opslaan. Als ik dan bv foto's van Amsterdam wil opslaan, mag ik ze dan allemaal AMSTERDAM noemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan niet. Dan geeft hij een melding dat die naam al bestaat. Dan zou je bijvoorbeeld Amsterdam01 kunnen doen. Er moet wel iets anders aan de naam zijn. Al is het maar een hoofdletter.
zondag
14 jaar geleden
Doe ik iets fout? Ik heb net een plaatje naar die map gestuurd volgens jouw aanwijzingen. Het is er ook aangekomen maar heeft de plaats ingenomen van 1 van de 4 voorbeeldplaatjes die Windows daar geplaatst had en dat vind ik jammer. Wat deed ik verkeerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm... Dat is een lastige. Ik weet niet wat je verkeerd deed omdat je plaatje wel daar is overgekomen zei je. Weet je nog hoe dat voorbeeldplaatje heette? Die kun je dan zoeken: klik op start, tik de naam van het voorbeeldplaatje in de zoekbalk helemaal onderin en dan krijg je te zien waar hij staat. En zit je inderdaad nog wel in de goede map te kijken zoals juul86 zegt?
Ik hoop dat je 'm terugvindt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je waarschijnlijk verkeerd deed, is op de naam van het voorbeeldplaatje klikken. Je overschrijft dan het bestand door dezelfde naam te kiezen.

Andere antwoorden (4)

zoals boven omschreven maar let op! ook in de goede map plaatsen zodat je de afbeelding ook weer vindt :) succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een nieuwe map aan in mijn afbeeldingen en geef deze een naam. Vervolgens open je de map en zet het met het -- rechtboven in de ondeste balk. (minimaliseren dus) Ga vervolgens op internet je plaatje zoeken en selecteer de afbeelding door er 1 maal met je linker muisknop op te klikken toets vervolgens Ctrl C (of klik met je rechtermuisknop op de afbeelding en kies copieren. Vervolgens de map uit de balk weer openen en toets Ctrl V (of klik met je rechter muisknop en kies plakken) Hebben twee bestanden dezelfde naam dan word je gevraagd of je beide bestanden wil behouden. Kies ja en je ander bestand krijgt de naam copy1(naam)
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rechtermuisknop>save as
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms is het minder eenvoudig om uit te vinden hoe je een afbeelding op een webpagina moet opslaan. Dit is bijvoorbeeld het geval bij afbeeldingen die via CSS worden geladen of die ergens als een achtergrond-afbeelding worden gebruikt.

Daarom is de onderstaande functie van Mozilla Firefox erg handig. Daarbij klik je in Mozilla Firefox met de rechtermuisknop op een willekeurige afbeelding op een webpagina. Vervolgens kies je voor "Afbeeldingsinfo bekijken". Dan krijg je een overzicht met alle afbeeldingen die op de betreffende webpagina staan. Vervolgens kun je een van deze afbeeldingen selecteren en dan zie je in het vak daaronder de afbeelding zelf. Als je dan op de knop "Opslaan als..." in dat venster klikt dan kun je de betreffende afbeelding eenvoudig opslaan.

In het schermvoorbeeld hieronder zie je een voorbeeld van dit scherm. Dit is wat standaard in Mozilla Firefox is ingebouwd. Daarnaast kun je Firefox uitbreiden met extensies (addons) en dan is DownThemAll een handige extensie. Daarmee kun je bijvoorbeeld alle afbeeldingen op een webpagina snel opslaan. Kortom, met de juiste hulpmiddelen kun je het opslaan van afbeeldingen een stuk eenvoudiger maken.