Hoe wordt een voetnoot gebruikt en hoe kan ik het invoegen in word 2010?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.5K

Antwoorden (2)

Voet- en eindnoten worden gebruikt in gedrukte documenten als uitleg of commentaar bij de tekst in het document of om verwijzingen te geven. U kunt voetnoten bijvoorbeeld gebruiken voor uitgebreid commentaar en eindnoten voor bronvermeldingen.

Je kunt een voetnoot als volgt invoegen: Klik op het tabblad Referenties, in de groep Voetnoten, op Voetnoot invoegen of Eindnoot invoegen

Toegevoegd na 2 minuten:
In sommige wordversies wordt voor het tabblad 'Referenties' de naam 'Verwijzingen' genoemd. Zie het onderstaande schermprintje voor de plek waar je voetnoten kunt invoegen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een voetnoot wordt in wetenschappelijke literatuur op twee manieren gebruikt. Ten eerste als verwijzing naar de bron waar de schrijver zijn informatie vandaan heeft. Het gaat er daarbij om dat de lezer zelf kan opzoeken dat de schrijver geen onzin beweert of verder kan lezen over het onderwerp. Dit is een zogenoemde verwijzende voetnoot. Ten tweede heb je de verklarende noot. Deze kan door de schrijver gebruikt worden om extra informatie (bijvoorbeelde een zijspoor) te geven die niet in de lopende tekst past.

Word 2010 weet ik niet zeker maar als dat hetzelfde is als Word 2007 dan staat onder het tabblad 'verwijzingen' een knop 'voetnoot invoegen'.