outlook 2007 backup maken zonder het starten van outlook?

Mijn outlook 2007 start niet op, tevens als alle Office producten maar dat maakt verder ook niet uit, wel zou ik mijn outlook backup willen bewaren. Helaas kan ik nu geen backup maken omdat outlook niet op start, error code: 2908. Is het toch mogelijk bestanden en instellingen te backupen zonder het starten van Outlook?

11 jaar geleden
in: Software
1K

Het beste antwoord

Bij 2003 en 2007 vermoedelijk ook, staat alle mail in een .pst file, ergens onder je aanmeld account, ff zoeken en kopieeren. Bij nieuwe outlook kan je deze file inlezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Richardvdm
11 jaar geleden
Klopt, andere oplossingen hielpen niet. Heb gezocht naar het mapje account en die gekopieerd. Na een verse Windows en Outlook installatie stonden mijn mailtjes er weer na het plaatsen van de gekopieerde map.

Andere antwoorden (2)

Dat komt waarschijnlijk omdat het een proefversie is. Je kan het gewoon downloaden via het internet maar je moet je oude office wel verwijderen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Richardvdm
11 jaar geleden
Nee hoor, gebruik het zakelijk en zit 100% licentie code bij. Heeft met proefversie niks te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf met licentie code is het te downloaden maar dat is illegaal. Dan weet ik het ook niet
Je kunt een aantal dingen proberen om Outlook toch gestart te krijgen:

Start Outlook in Safe-modus. Dit doe je door in het vak 'Uitvoeren' het volgende in te typen: outlook.exe /safe

Wanneer Outlook dan wel start, wordt je probleem vermoedelijk door een add-in veroorzaakt. Je kunt de add-ins via het menu Extra, Invoegtoepassingen uitschakelen om te ontdekken welke de oorzaak is. Je kunt nu vanuit Outlook een backup van de mail maken.

Wanneer Outlook dan ook niet start, kun je proberen de instellingen te resetten. Blader hiervoor naar de map c:\users\gebruikersnaam\appdata\local\microsoft\outlook en hernoem de bestanden extend.dat en outcmd.dat. Probeer om Outlook te starten.

Wanneer ook dat niet werkt, kun je een kopie van het PST-bestand maken waarin Outlook de mail heeft staan. Dit bestand staat normaal gesproken in dezelfde map als hierboven genoemd. Wanneer je het bestand hebt veiliggesteld, kun je Outlook opnieuw installeren en daarna de mail importeren.

Mogelijk is een probleem met de .NET-installatie de oorzaak. In de link uit de bron staat uitgelegd hoe je voor een schone installatie van .NET 2.0 kunt doen.