G-Data kwam bij de consumentenbond als beste uit de test bij de laatste test.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

AVG is volgens velen een van de beste gratis anti virus programma's.Ik kan het ook wel aanbevelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is er (helaas) niet een programma het beste als in de overtreffende trap. Veel programma's zijn wel goed bezig, AVG is er een van, ik gebruik zelf bijvoorbeeld Comodo, waar net als AVG een gratis versie van bestaat.

Ook zijn er betaalde programma's zoals Kaspersky, Panda, McAfee enzovoort.

Het probleem is dat als je meer dan een virusscanner zou installeren ze elkaar meestal 'bijten' dat wil zeggen ze zitten elkaar in de weg, maar het allerveiligste zou het wel zijn als je dat wel kon doen.

Het beste advies wat ik dan ook kan geven in deze situatie is om, bijvoorbeeld via de computertijdschriften of via internet, in de gaten te houden wanneer er verschillende programma's naast elkaar getest worden op effectiviteit en welke dan als beste door die tests heen komt.

Het kan natuurlijk ook zijn dat na verloop van tijd een programma beter is dan voorheen en daarmee andere programma's weer voorbijstreeft. Als je niet veel geld geïnvesteerd hebt in een licentie voor een antivirusprogramma is het dan wellicht een goed idee om over te stappen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is persoonlijk ik vind AVG fijn omdat het gratis is en omdat het niet te zwaar is voor je systeem.

Een goed overzicht is wel online te vinden (zie link bij bron)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van de gratis producten is de AVG denk ik wel de beste. Van de betaalde kwam bij een test van de consumentenbond de Kaspersky als beste uit de test. Persoonlijk vind ik de Kaspersky fijn omdat je die in tegenstelling tot bijvoorbeeld McAfee uit kan zetten als hij een keer in de weg zit of eigenwijs doet (moderne virus scanners gebruiken nogal wat systeem bronnen).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heb zelf McAFEE en die kan ik wel degelijk uitzetten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daarna nog in je proces lijst gekeken van windows? Ik ben nog geen McAfee installatie tegen gekomen die daadwerkelijk uit je geheugen is wanneer je hem uit zet. Norton heeft dezelfde irritante eigenschap en ik heb me ooit laten vertellen dat ze dat doen om virus software tegen te werken die je scanner uitschakelt. Naar mijn mening maakt dat de oplossing erger dan de kwaal. McAfee wordt niet voor niks vaak McCrappee genoemt.....
Maar goed; er het kan natuurlijk dat ik er naast zit. Ik heb het iig behoorlijk gehad met moderne virus scanners. Die ene keer dat ik iets op mijn PC krijg dat ik niet handmatig kan verwijderen zoek ik wel probeer versie van een virusscanner.
Ik zweer bij Avast Home free, nu al drie jaar virus vrij...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
PCM heeft regelmatig pakketten getest, maar het blijft altijd een momentopname. Vandaag is deze de beste, maar morgen vind die er meer, want tegenwoordig kan het zo snel gaan in virusland.

Het belangrijkste is dat jij zorgt je virusscanner up to date te houden (doet hij eigenlijk zelf, maar zorg in de instellingen ervoor dat dat dan ook gebeurt!). Dan zijn de meeste programma's goed, maar geen garantie dat je nooit een virus krijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ClamWin Free Antivirus, gebruiken we zelfs op het werk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb een antivirus programma die je koopt; Norton Antivirus. Deze is natuurlijk niet gratis maar wel goed! Een goede gratise is Malwarebytes. Deze heeft zelfs mijn virus gevonden die andere niet konden vinden!! Hij zoekt erg uitgebreid en vindt meer dan de gemiddelde virusscanner.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Panda Anti Virus!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eset Smart Security.

Werkt on-demand zonder dat je het merkt, duidelijke interface en merkt bij mij problemen op die bij Norton & Mc Affee er tussendoor schieten.

Maar zo heeft ieder zijn voorkeur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kaspersky anti virus is het beste antivirus programma.
Waarom ?
Computer performance blijft goed (in tegenstelling tot Panda en Norton).
De spy en malware wordt ook tegengehouden plus het heeft een geavanceerde firewall.

KASPERSKY is the king
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geen. ik heb nooit een antivirusprogramma geinstalleerd. de computer blijft lekker snel. blijf altijd allert met openen van e-mail en site's. backup altijd op een externe harde schijf. bij mij is het nog nooit mis gegaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je Windows gebruikt, heb je een antivirusprogramma nodig. (Bij Linux/Apple niet.)
Omdat vele antivirusprogramma's de PC nogal behoorlijk trager kunnen maken en omdat de meest bekende virusscanners ongeveer dezelfde virussen wel vinden, ga ik voor NOD32. Da's de virusscanner die in assembler is geschreven. Daarom is die sneller dan de rest.