Waar vind ik de programma's van de taakbalk?

De programma's die ik op het buroblad heb staan tref ik aan in de map c:\users\\desktop. Dat is handig, want als ik mijn systeem opnieuw ga installeren kopieer ik deze map eerst even naar een backup. Ik weet dan welke programma's ik opnieuw moet installeren.
Dat zou ik ook willen doen met de programma's op de taakbalk, maar weet niet waar die staan.

Toegevoegd na 10 uur:
Uit de hieronderstaande antwoorden blijkt dat ik kennelijk de vraag verkeerd heb gesteld, of dat jullie niet begrijpen wat ik bedoel. Ik zeg toch duidelijk dat ik eenzelfde resultaat wil als bij het buroblad. In de betreffende map ''...\DESKTOP'' staan toch ook geen programma's! Daar staan de links en eventuele mappen met links (bij mij inmiddels meer dan 200 programma's). Het gaat mij er om dat ik een kort overzcht heb van de programma's die ik, sinds de laatste installatie, op mijn PC heb geïnstalleerd. Ik weet écht wel waar ik de programma's zelf kan vinden, maar ik wil gewoon de map weten waar de URL's staan van de programma's die ik aan de taakbalk heb vastgemaakt!
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is geworden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat er op je bureaublad staat zijn alleen maar snelkoppelingen. Heb je niet zoveel aan om daar backup van te maken,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat zijn snelkoppelingen, dat weet ik ook wel. Maar het is best wel handig als je een lijstje hebt van al die programma's (bij mij inmiddels meer dan 200) die je hebt geïnstalleerd. Ik kan dan zelf bepalen welke ik wel of niet opnieuw ga installeren als er een herinstallatie van het systeem nodig is.

Antwoorden (2)

Als je de items in de system tray bedoelt dan kun je "Start > Uitvoeren" of "Start > Bestanden en programma's zoeken (Tekstbox onderin)" doen en dan typen : "msconfig". Dan ga je naar het tabblad opstarten. Daar vindt je, onder meer, je programma's die worden opgestart in de system tray.

De system tray zijn je icoontjes die bij je klok staan.

Even een offtopic tip: Je kunt ook gewoon even de programma naam op een briefje schrijven. Zoveel zijn het er vaak niet die je nog weer opnieuw wil installeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze programma's kunnen overal staan; in de map programs x86, programs x64, de Windows map etc. Als je wilt weten waar ze staan kan je met rechts op het pictogram klikken en voor eigenschappen kiezen. Hier zie je dan het doel staan; dat is de locatie van het achterliggende programma. Dit is echter meer werk dan de namen even opschrijven