Is het mogelijk om zinnen te tellen in word 2010 ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, nu heb ik iets te doen in de vakantie. Ik ga een script bouwen die zinnen gaat tellen in javascript. (en ja ik ga het proberen om afkortingen te detecteren etc. :DD.

Antwoorden (2)

Dit is onmogelijk aangezien word niet kan weten of een bepaald aantal woorden een zin is. Om een voorbeeld te geven: in sommige afkortingen (m.i. etc) worden ook punten gebruikt(.)
Enige mogelijkheid die ik zie is na ieder einde van de zin een enter te doen en aan het einde de lettergrootte naar 1 zetten (zodat 1 zin niet meerdere regels beslaat) en dan de regels te tellen. Erg omslachtig dus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zinnen telt word niet. Maar via woorden tellen staat er ook een kopje karakters dit zijn met namen punten, uitroeptekens en vraagtekens. Hier vallen komma's ook onder maar dit zijn veelal samengevoegde zinnen.

Vaak gebruik je die om de zinnen te zien