Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen windows phone, ios en android?

Wat zijn de voordelen en nadelen van hun?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
724

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kort door de bocht werkt iOS op het startscherm enkel met iconen terwijl Android iconen en widgets door elkaar plaatst en Windows alleen met Live Tiles (soort van widgets) werkt.

Android en Windows is op toestellen van verschillende fabrikanten te vinden met als gevolg dat je goede hardware voor een degelijke prijs koopt. Bij iOS zit je vast aan Apple. Android is het enige echt open systeem. Dat wil zeggen, fabrikanten en jijzelf kunnen apps erop zetten die het gedrag van jouw toestel aanpassen. Daarnaast mag jij bij Android zelf bepalen waar je jouw apps vandaan haalt en mag je er apps op zetten met blote meisjes enzo. Dit laatste mag bij de andere twee niet.

iOS heeft het grootste aanbod apps, op de voet gevolgd door Android. Windows is echt nog in opkomst, maar alle essentiële apps zijn er wel (denk aan facebook, 9292ov, WhatsApp etc)

Dit zijn in een notendop de grote verschillen tussen de systemen. Ik hang zelf altijd tussen Android en Windows in. Beide systemen doen mij een groot plezier. Ik raadt je echter aan om gewoon eens een winkel binnen te stappen en met de drie systemen te spelen. Je merkt vanzelf waar je je prettig bij voelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat ik weet is dat IOS een systeem van Apple zelf is en dat windows gewoon van microsoft is.. Android zitten op meerde soorten toestellen , De voordelen van Android is dat de meeste apps altijd wel gratis zijn en je moet betalen als je een premium app wilt hebben , Voor de IOS is er een Apple store en daar moet je voor de meeste apps betalen , met een Windows telefoon ben ik niet bekend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding