ik wil graag een foto voorzien met een emailadres en dan er een broncode van maken.wie weet er een nederlands programma hiervan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Broncode van een foto? Ik zie dat niet…

Het beste antwoord

Ik weet niet of ik je vraag helemaal snap, maar met elke HTML-editor kun je elke willekeurige foto aanmaken als een aanklikbare link en daar een emailadres invoegen, dat als je op de foto klikt, er een mailprogramma opent aan de door jou gewenste persoon. Kwestie van link en target invoeren.....maar da's vast te simpel.

Toegevoegd op 05-06-2009 10:57:50
Dat ziet er dan zo uit :

style="border: 0px solid ; width: 540px; height: 609px;"
alt="(naamfoto)"
src="../(link naar de foto).gif">
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo dat is echt antieke html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@che:
really? leg uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij het het gewóón hele simpele basic html hoor.....en antiek is dat in mijn ogen nog lang niet ; ik maak er nog steeds websites mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste mag je geen opmaak code meer in html tags zetten. Dat doe je met CSS. Ten tweede je IMG- tag is niet gesloten in de volgende generatie browsers werkt dit niet meer.
En als jij nog websites bouwt op deze manier gebruik je zeker ook nog frames? Dat is al helemaal uit den boze.
Als je wil weten of je site goed is en gevalideerd moet je maar even kijken op de site van het W3C. www.W3C.com
Die bepalen de standaarden voor het World Wide Web. Kun je veel van leren.
Als ik op deze manier de sites voor mijn klanten maak kan ik wel inpakken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, frames gebruik ik zeker niet, en dat CSS snap ik helemala niks van, ik gebruik gewoon een gratis HTML-editor waar ik prima mee voor elkaar krijg wat ik hebben wil, en eigenlijk doe ik maar weinig met die broncode, alleen dingetjes veranderen die ik niet via het programma zelf kan instellen. Ik maak dan ook geen sites voor klanten, maar gewoon voor de lol, klein en er hoeven geen databases aan te hangen ofzo. Die open tag kan een kopieerfoutje zijn geweest ; net een te klein stukje uitgeknipt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En de link werkt niet....jammer, kan ik hem niet checken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry dit is de goede link
http://www.w3.org/
en met deze kun je jouw site valideren
http://validator.w3.org/
Als je inderdaad zo een gratis editor gebruikt dan snap ik je code, die dingen lopen eeuwen achter helaas dat komt ook omdat er nu veel meer bij komt kijken zoals oa CSS wat trouwens helemaal niet moeilijk is en nog veel meer AJAX, PHP, ASP SQL en ga zo maar door een gratis editor kan niet meer gratis zijn als hij dit allemaal moet gaan integreren.

Andere antwoorden (1)

In office-documenten kun je er een hyperlink opzetten, dan heb je een klikbare foto gemaakt... Kan in elk office-programma...

Maar je wil een jpg-file die klikbaar is en dan naar het adres gaat van jouw keuze?

Mijn gedachte is dan om een exe-file te maken, dan heb je geen jpg, maar een exe-file... Dat kun je zelf maken...
Maar dan is het zo dat elke pc die file als ongewenste vreemdeling gaat beschouwen en overal toeters en alarmbellen gaan rinkelen...

Ik denk dat de spam-wereld graag jouw oplossing wil horen, als je erin slaagt...

niettemin veel succes met je voornemen...