Worden foto's met 'autocorrectie' in MS Office picture manager echt beter?

Ik importeer zojuist fotos van een camera naar de PC en gebruik daarvoor MS Office picture manager. Na het importeren klik ik per foto op autocorrectie en bewaar dan de foto. Als ik dan weer op 'autocorrectie' klik, verandert de hele foto weer van kleur en contrast. Het lijkt alsof de software maar iets doet, want na 10x saven en 10x op autocorrectie klikken is de foto niet meer om aan te zien.

Zit er logica in de autocorrectie functie, of kan ik hiervoor beter een iets intelligenter programma gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het probleem is de opslag in jpg-formaat. Iedere keer als je een foto opslaat, gaat er weer informatie verloren. Als je een foto wilt bewerken, kun je die beter opslaan in raw-formaat. Dat is ongecomprimeerd en geeft dus geen kwaliteitsverlies bij het opslaan na bewerking.

Echt niet veel beter.

Als je weet wat je doet, zal je niet de autocorrectie gebruiken. Als je het niet weet kan je het best gebruiken. Of het mooi genoeg wordt, is een smaak beoordeling. Soms wel en soms niet. Als je jpg opslaat, dan zal er altijd wat verlies in kwaliteit zijn. Na 10x opslaan is er 10x verlies opgetreden. De logica om 10x autocorrectie uit te voeren, ontgaat mij. Dat is absoluut niet nodig en niet wenselijk. 1x moet genoeg zijn. Je kan ook het programma: DCE auto enhance gebruiken. http://www.mediachance.com/dce/index.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100