Worden foto's met 'autocorrectie' in MS Office picture manager echt beter?

Ik importeer zojuist fotos van een camera naar de PC en gebruik daarvoor MS Office picture manager. Na het importeren klik ik per foto op autocorrectie en bewaar dan de foto. Als ik dan weer op 'autocorrectie' klik, verandert de hele foto weer van kleur en contrast. Het lijkt alsof de software maar iets doet, want na 10x saven en 10x op autocorrectie klikken is de foto niet meer om aan te zien.

Zit er logica in de autocorrectie functie, of kan ik hiervoor beter een iets intelligenter programma gebruiken?

paulus811
14 jaar geleden
in: Software
2K

Het beste antwoord

Het probleem is de opslag in jpg-formaat. Iedere keer als je een foto opslaat, gaat er weer informatie verloren. Als je een foto wilt bewerken, kun je die beter opslaan in raw-formaat. Dat is ongecomprimeerd en geeft dus geen kwaliteitsverlies bij het opslaan na bewerking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Opslaan in RAW formaat schijnt inderdaad het beste te zijn, maar wel lastig omdat je de foto altijd achteraf nog moet bewerken. Beste antwoord, waarvoor dank en 10 punten.

Andere antwoorden (2)

Echt niet veel beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je weet wat je doet, zal je niet de autocorrectie gebruiken. Als je het niet weet kan je het best gebruiken. Of het mooi genoeg wordt, is een smaak beoordeling. Soms wel en soms niet.

Als je jpg opslaat, dan zal er altijd wat verlies in kwaliteit zijn. Na 10x opslaan is er 10x verlies opgetreden.

De logica om 10x autocorrectie uit te voeren, ontgaat mij. Dat is absoluut niet nodig en niet wenselijk. 1x moet genoeg zijn.

Je kan ook het programma: DCE auto enhance gebruiken.
http://www.mediachance.com/dce/index.html